Mi az a CRM és miben segít?
2020-as fejlesztésünk a CRM modul, amely kifejezetten a könyvelőirodák munkáját hivatott segíteni azzal, hogy követi a különböző ügyfelekhez kötődő különböző feladatokat, és azok készültségi fokát. 08-as határidőnél, vagy áfa környékén pillanat alatt listázható, hogy melyik cég „hol tart” és egyszerűen állítható a különböző feladatok készültsége. Megspórolhatók így a mindenféle papírfecnik és excel nyilvántartások. A programból lehet közvetlenül beírni a CRM-be általában F12-vel, hogyha készen vagyunk egy áfával, vagy egy cég egy naplójával, így egy kézmozdulattal rögzíthetjük a készültségi fokunkat. A CRM listáti segítségével pedig cégenként és összesítve is láthatjuk, mivel, kivel hol tart az iroda.
A CRM jelentése Customer Relationship Management, azaz ügyfélkapcsolat-kezelés a modul célja alapvetően az, hogy az ügyfelekkel kapcsolatos információkat rendszerezetten tárolja és kezelje.
A rendszer két fő eleme a cégadatok kezelése és a könyvelési feladatok regisztrálása.
Törzsadat jelleggel, de a változások nyilvántartásával tároljuk a cég alapadatai, amelyek nem csak a program működéséhez szükséges információkat jelentik, hanem minden olyan jellemzőt, amely a könyvelőt segíti a számviteli döntésekben, illetve a bevallások és beszámolok és jelentések elkészítésében.
A nyilvántartásban szereplő adatatok köre rugalamsan bővíhető.
A könyvelési feladatok elvégzésének naplózása támogatja az ellenőrzési feladatokat, segíti a határidők betartását olyan könyvelési irodákban is, ahol a részfeladatok személyek szerint megosztott.
Hogyan épül fel egy CRM rendszer?
A rendszer szabadon kialakítható Tulajdonságokkal és Eseményekkel, illetve ezek összerendelésével vezérelhető.
Cégadatok
A cégadatok felvitelekor megadható jellemzőknél már felvihető a vállakozási típusa, a bevallás típusa, az áfa gyakorisága, a jegyzett tőke értéke, a cég főtevékenységi köre és a képviselere jogosult neve, címe.
Ezek módosítása új változatot hoz létre, így később visszakereshetőek a változások.
Tulajdonságok
A tulajdonságok egyrésze alkalmas minden olyan információ tárolására, amely az alapadatokban nincs benne. Ehhez válassza a tulajdonság felvitelekor a "Törzs adat" fajtát.
Megadható, hogy milyen bevallásokat kell készteni, pl: ÉBIH, Környezetvédelmi termékdíj, stb... vagy, hogy az iroda melyik dolgozója könyveli a céget
A tulajdonságok másik fajtája a könyvelés előre haladásának regisztrálását támogatja. Ehhez válassza a tulajdonság felvitelekor a "Forgalmi adat" fajtát.
Ilyen tulajdonság lehet pl.: 08-as bevallás. A bevallással kapcsolatos eseményeket, könyvelve, bevallás elkészítve, stb... a könyvelés során tudjuk majd rögzíteni.
Események
A tulajdonságokra jellemző események teljes listája, ilyen lehet például, "havi", "negyedéves", "éves" megjelölés vagy az, hogy "könyvelve", "elkészítve", "ellenőrizve", "beküldve" vagy egy egyszerű "igen", "nem" is.
Egy alapértelmezett esemény törzssel indul a program, de szabadon bővíthető.
Jellemzők rögzítése
Az általános jellemzők a CRM modul Naplózott események menüpontjában rögzíthetők. Ehhez meg kell adnia a céget, aminek a jellemzőt szereté felvinni, a tulajdonságot és az eseményt.
Például azt, hogy a céget 2019, január 1-jétől Marika könyveli úgy visszük fel, hogy:
Ilyen tulajdonság- esemény párok megadásával lehet rögzíteni a cég jellemzőit. Az esemény rögzítéskor meg kell adnunk annak dátumát is, az alapértelmezett dátum a mai nap.
A forgalmi adat típusú tulajdonságokhoz tartozó események a könyvelés vagy bérszámfejtés közben is rögzíthetők, az F12-es gomb megnyomásával vagy a képernyő alján látható gombra történő kattintással.
A lehetőségeknek csak a fantázia szabhat határt.
Naplózott események listája
Ezzel a listával a cégek státuszát, könyvelés állapotát, a hiányzó könyvelési feladatokat tudjuk lekérdezni.
Például a tevékénységét szüneteltető vállakozók listája:
vagy az Általános Kft. áfa bevallásának állapota:
Cégadatok listája
Az ügyfelekkel kapcsolatos adatok egyhelyen történő összesítéssel lehet megtudni. Itt a cégadatok módosítása képernyőn lekérdezhető listát egészítjük ki a törzsadatként rögzített tulajdnoságokkal.
CRM karton
Cégenként lekérdezhető az összes forgalmi esemény.